Sunday, December 5, 2010

DVD : comentarii despre partidul comunist chinez


Inainte de toate cele de mai jos as vrea sa precizez faptul ca nu sunt un pasionat al documentarelor. Un documentar reusit necesita multa munca si cautari, drumuri, intalniri, declaratii (pe care de multe ori trebuie sa le platesti) etc. Iar in spatele lor sta un interes. Cu toate astea am urmarit de curand unul:
Un DVD primit la Gaudeamus, targu de carte desfasurat in Bucuresti saptamana trecuta si la care nu am apucat sa ajung. Am inteles totusi ca a fost mult sub ce s-a intamplat in anii trecuti, de la aparitii pana la organizare. O sa mai scriu despre materialele luate de acolo, dar acum voi dezvolta un pic subiectul pentru ca este unul destul de delicat. Comunismul, si mai ales comunismul din China. China, balonul de sapun al lumii (dupa parerea mea). Cumva v-a impresionat Olimpiada? Sau poate considerati ca daca majoritatea produselor sunt facute acolo, si cateva persoane lanseaza diferite zvonuri cum ca americanii ar fi la mana guvernului chinez si ca va fi o putere mondiala, in cativa ani chiar numarul 1? Speculatii. O intrebare:America are dolarull, Japonia yenul, Europa Euro, China, puterea asta mondiala pe care multi o dau deja drept economia nr1 a lumii, ce moneda nationala are? Fara google pls.
Bun, ca ne-am lamurit si cu asta sa nu uitam anumite aspecte. Genocidul este incontinuare la ordinea zilei acolo si nu stiu cum noi reusim sa vedem numai mana aia de chinezi care au reusit cumva sa patrunda in capitalism. Si nu imi pot da seama cum putem primi numai informatiile respective. Uitam cumva de ce se intampla cu Nepalu?
Se pare ca m-am incins. Nu stiu cum puteti intra in posesia materialului, care are o baza destul de solida si intra in istorie chiar de la antichitate. Dar probabil exista multe site-uri de specialitate care trateaza problema asa cum este. Sunt curios ce atitudine o sa ia vis-a-vis de Koreea de Nord vs Sud.