Tuesday, February 8, 2011

Film: Tron Legacy & Tron (plus experienta iMax)

La sfarsitul lui 2009 in Bucuresti odata cu deschiderea noului mall Afi Palace Cotroceni a fost inaugurat si primul cinematograf de tip iMax din Romania. Imi aduc aminte ca in 2007 cautam unul prin Munhen si nu am gasit. Eram foarte curios de experienta asta. Intre timp a aparut recesiunea, nu mi-a mers asa bine cu banii si nu am ajuns nici la "Avatar", nici la "Alice in tara minunilor", filme pe care le-as fi vazut acolo.  

Nu cred ca s-a terminat recesiunea, dar mi-am mai revenit (inca e absurd sa zici ca nu iti permiti un bilet la film, dar adunate cheltuelile mele la zi insumeaza un pic peste 50 de ron) si am ajuns aseara la "Tron: Legacy". Dupa film am ajuns acasa si l-am vazut si pe primul. Apreciez efectele si ce a vrut el sa transmita la momentul respectiv. Totusi povestea nu are legatura cu partea a II-a. Este mai mult un episod.

Nu cunosteam prea multe despre film. Mi s-a spus ca merita sa te duci pentru efecte dar sa nu ma astept la prea mult de la poveste. Cu toate astea, am fost placut impresionat. Un film epic, cu o puternica trimitere la religie (similaritati - tatal/creatorul, fiul/salvatorul- cu toate ca nu era vre-o profetie in sensul asta- si ISO-urile: fiintele perfecte). Nu o sa dau mai multe detalii din film dar il recomand cu cea mai mare placere. 

Cat despre iMax, am ramas cu un gust usor amar. Nimic deosebit. Poate doar curentul din sala care m-a cam deranjat. Poate m-a asteptam la altceva sau, destul de posibil, ce numim noi iMax, in alta parte e cu totul altceva. Nu ar fi pentru prima oara.

Iar Daft Punk au facut ceea ce a facut Vangelis pentru Blade Runner. Am soundtrack-ul acasa si il ascult de ceva vreme. Recomand de asemenea.