Tuesday, February 1, 2011

Manual: Economia mondiala la inceputul secolului XXI - oportunitati si provocari


Poate nu am spus pana acum, sunt la a IV-a facultate, studiez (din nou) economia. O sa acopar aspectul asta alta data.

Printre facultatile la care am fost pana acum Romano-Americana a jucat un rol destul de important. Tot economie am studiat si acolo si am apucat sa-mi cumpar cateva manuale. Iata-ma deci in 2011 terminand o lectura usoara (autorul - decanul facultatii la momentul respectiv - a folosit cuvinete simple), dar care pot spune ca m-a ajutat deosebit de mult in a intelege din punct de vedere economic situatia de acum.

Un factor destul de important e ca e scrisa inainte de recesiune, si cumva putem intui de ce s-a intamplat ce s-a intamplat. Ce m-a socat cel mai mult au fost rapoartele privind investitiile straine directe in anumite tari. Sa dezbatem un pic subiectul cu Romania? Croatia a avut parte de sume mult mai mari investite. Daca putem intelege lucrul asta consider ca e un pas important in a merge inainte si a incerca sa gasim o solutie (pana la urma cine vrea sa munceasca?)