Friday, May 13, 2011

Kobi Peretz



Pentru cine nu a auzit melodia la radio. Aceasta este versiunea originala, si se pare ca si remixurile au cel putin un an de cand au aparut. Dar, it takes time. Nu stiu daca e no1 doar in Romania (in afara de Israel). Pentru ca, Kobi Peretz este un artist din Tara Sfanta. Acum, mie muzica evreiasca, si in special cea din Israel (au mult mai multe influnete) imi place foarte mult si nu pot decat sa ma bucur ca o piesa de acolo a prins la noi (cei rautacios ar putea spune ca ar fi cel mai apropiat lucru de o manea).

Mie unu imi place pentru ca imi transmite o anumita stare. Ma trimite undeva in copilarie, mai exact in tabera, cand mergeam la discoteca si spre sfarsitul programului, cand eram obosit si rupt de somn (ora 10 probabil) dar venea "melodia", hitul de la acea vreme. Si eram fericit.

Si imi mai transmite ceva. Doru Octavian Dumitru a spus la un moment dar, in cadrul unei emisiuni la care era invitat, ca tatal sau era pe patul de moarte, iar el avea un spectacol in provincie. Urma sa plece dupa eveniment direct la spital, nestiind daca il va mai prinde in viata. Iar in cadrul show-ului, a avut un moment in care a zis "tata". Atunci a fost cuprins de acele sentimente de care probabil ne este frica tutror. Dar publicul a ras; iar o parte din ce simtea s-a "spart", "innecat" in rasul publicului. Parca toate frustrarile mele, deceptiile etc se regasesc in ceea ce canta Kobi, si, cel putin pe parcursul melodiei, ma linisteste.




Articolul era in draft de ceva vreme. Chiar uitasem de el. Azi mi-am adus aminte.

UPDATE: AICI se poate urmari emisiunea "Rai da' buni" de pe antena2 din 12.05.2011 unde a fost invitat chiar Kobi Peretz.