Monday, October 24, 2011

Hillary Clinton - Secrete de leadership

Sunt unul dintre utilizatorii transportului in comun din Bucuresti. Nu coduc auto (inca) asa ca de 25 de ani tot folosesc metroul, tramvaiul, troleibuzul si autobuzul. Cardul de calatorii il am inca din 2008 de cand l-au introdus si mi se pare destul de eficient. Partea proasta e ca sistemul nu e chiar bine pus la punct si, nu de putine ori, esti nevoit sa astepti in statii si trafic cu orele. Muzica nu e o alternativa (nu am mereu stare necesara sa ascult cand merg pe strada). Asa ca, asteptand odata troleibuzul, m-am hotarat sa cumpar Capital impreuna cu o carte "Hillary Clinton - Secrete de leadership" (din cate tonete cu ziare care au toate minunile am nimerit la cea mai saracacioasa). Un mare plus pentru ziarul Capital, cat si pentru toate ziarele/revistele care dau cate o carte, un film, ceva extra (cum am mai scris despre cea cu Steve Jobs)

Leadershipul este o chestiune complicata. Nu este tot una cu cea de a fi sef/manager (Seth Godin a avut zilele trecute un articol destul de "la obiect"). Cu siguranta Hillary Clinton, fosta prima doamna a Statelor Unite, senatoare si membra a congresului american este un leader. Pentru femei in primul rand. Un exemplu de urmat, atat in cariera cat si in viata personala. 

Despre carte, o lectura usoara (cam doua zile in timp ce astepti si mergi cu autobuzul) scrisa de o anume Rebecca Shambaugh, care a interactionat candva cu Hillary, si este mai mult data ca exemplu.Aplica o serie de reguli raportate la Hillary. M-a amuzat faptul ca este scrisa pentru femei, gasind in fiecare pagina indemnuri de genul "fi mai buna","trebuie sa fii determinata","nu te lasa abatuta" :)

Repet o idee. Avem nevoie de lucruri pozitive in viata. Stresul si grijile nu-mi sunt necunoscute. Dar am observat o chestie (acum nu vorbesc din carti, ci din propie experienta): daca lasi un gand negativ sa-ti invadeze mintea, si te tot gandesti la ele nu le vei rezolva. Trebuie sa-ti eliberezi constiinta si sa te apuci sa gasesti solutia. Cateodata vine de la sine. Chiar acum citeam cartea pdf pe care o primesti pe mail cand te abonezi la newsletterul lui Robin Sharma, un alt speaker motivational ce va sustine la Bucuresti, imrepuna cu Sir Richard Branson - miliardarul Virgin, o conferinta la inceputul anului viitor (e aproape 400 euro un loc). 

Ciudata setea de lectura pe care o am zilele astea... N-ar fi rau sa ma tina, sa zicem, cam 75 de ani starting NOW!