Monday, December 5, 2011

Destinul Maresalului Ion Antonescu (documentar)

Observ in randul tinerilor de varsta mea o popularitate a maresalului Ion Antonescu si, mai nou, a miscarii legionare. Eu vad lucrurile in felul meu si suna cam asa: Ion Antonescu a fost un om al armatei si un geniu militar, alaturi de Alexandru Macedon sau Napoleon (raportat la scara). A fost de asemenea un patriot (ceea ce nu e sinonim cu nationalismul). Insa militaria cu politica nu se impaca intodeauna si cand a intrat pe acest taram pe care nu il stapanea  a cazut sub influenta diferitelor persoane mai mult sau mai putin pricepute. Despre miscarea legionara ar fi mai indicat sa scriu intr-un alt articol. E atat de vast subiectul si atatea persoane si personaje atat de diferite incat ar fi pacat sa arunc doua-trei vorbe (cum fac multi, si pro si contra). Cert e ca multi oameni (politicieni, jurnalisti, dusmani ai sai etc) au afirmat ca Zelea-Codreanu a fost o persoana deosebita- Ion Cristoiu a scris recent o carte despre el. Miscarea legionara pe care a condus-o el era diferita fata de cea a lui Horia Sima

Astea sunt subiecte delicate si ne puse in context pot jigni memoria multor persoane care si-au pierdut viata in aceea perioada. Nu am fost niciodata foarte interesat de al II-lea razboi mondial (antichitate si evul mediu  au fost perioadele preferate la istorie) dar am acumulat suficiente informatii pentru a-mi forma o opinie. Fiecare cu pacatele sale, vom lasa alte instante sau judece. 

Dupa au venit comunistii si au "linistit" toata treaba...