Thursday, April 5, 2012

Atunci cand incepi mai multe carti deodata


Se intampla sa ai surpriza ca, avand cam acelasi numar de pagini si structurata cat de cat asemanator pe capitole si subiecte, sa le termini pe toate cam in acelasi timp. O carte in sufragerie, una in dormitor, una la studio, una pentru drum, una la baie (structurada de obicei in capitole scurte, tip articole, numai bune de citit intr-o “sesiune”). Pe langa asta, am si avut o pofta teribila de lectura. Poate a contat si faptul ca providerul meu de internet s-a decis candva luna trecuta (intre timp l-am schimbat) ca nu mai am nevoie de net, fara explicatii suplimentare. Nici eu nu mai am nevoie de serviciile lor, dar asta e un articol special. Alta parte buna a fost ca am redescoperit radioul (tv nu am in camera in care stau de 4 ani). Sunt foarte la moda posturile evergreen, oldies but goldies. Dintre toate m-am oprit la Music FM, 103,8. Recomand.

Am de gand sa aloc cateva randuri fiecareia dar azi ma voi opri asupra uneia singure. Este vorba de cartea pe care am primit-o in pretul biletului unui workshop sustinut de trainerul de vanzari Mircea Enescu (despre care am scris AICI). Psihologia persuasiunii - totul despre influentare. Amplifica-ti puterea de convingere si invata sa te aperi de manipulare (editie noua) -asta da titlu- de Robert B. Cialdini. A fost o lectura extrem de placuta, parcurgand cele aproape 400 de pagini in cateva zile. Ma asteptam sa fie o carte "usoara", motivationala si destul de vaga. S-a dovedit a fi exat opusul, cu exemple concrete (ce-i drept, din Statele Unite, pe la mijlocul secolului trecut) despre natura omului pus in anumite situatii, unele placute, unele mai putin. Timpurile se schimba, omul odata cu ele, dar nu atat de mult pe cat credem. A reusit sa-mi formeze o alta perspectiva prin care vad lucrurile si vreau sa cred ca pot obtine mai usor ceea ce-mi doresc abordandu-i pe cei din jur folosind exemple din carte. Nu as merge pana la manipulare, desi, dupa carte, nu e chiar atat de greu. Gasim si exemplul dupa care a fost facut filmul "Experimentul" cat si multe activitati in care ne putem regasi foarte usor.

Cred ca as incadra-o la categoria "lecturi obligatorii" in primul rand pentru concretul cu care arata natura omului, pentru ca ne ajuta sa ne intelegem, atat pe noi cat si pe cei din jur, ca, intr-un final, sa putem gasi canalul eficient de comunicare pentru fiecare persoana (sau pentru cei de pe alta planeta, sa inteleaga mai usor de ce suntem cateodata asa batuti in cap si cum ar putea sa trateze cu noi intr-un mod mai putin violent si mai putin costisitor si pentru ei) . De asemenea e excelenta pentru cei care lucreaza in vanzari, desi, pe site-ul Elefant.ro e trecuta la categoria Psihologie. Pentru cei care vor sa o achizitioneze, o pot gasi AICI. Au mai introdus si un sistem nou de plata, Comanda cu un clik, care vine in ajutorul cumparatorului (de cate ori iti vine sa inchizi fereastra si sa te duci la un magazin real pentru a-ti achizitiona respectivul produs), ceva asemanator Amazonului, inca un pas spre o integrare mai usoara a online-ului in cotidianul nostru.