Wednesday, April 25, 2012

Ca prima masina, noua sau second-hand?

Cu masinile astea nu e chiar cum e cu hainele SH :). De curand am intrat in posesia unei frumoase si intretinute Skoda Fabia (model asemanator) din 2006 cu doar cateva zeci de mii (30 de mii mai exact) de km la bord. Am achizitionat-o de la o cunostinta la bani buni (am cercetat nitel inainte) si cu ei la "leafa" cum vine vorba. Carnet n-am. N-am binevoit sa trec de examenul de sala, terminand scoala de soferi de mai multe ori. Acum ar trebui sa fiu mai motivat deci de anul acesta inca un sofer numa' bun de injurat!

Nu sunt atras de masini, nu a fost una din fobiile mele. Nici nu ma prea pricep, desi acum am inceput sa-mi bag nasul pe la motor, cu cartea tehnica in mana, asa batraneste. Mai trag de una alta pe acolo, pana acum n-am stricat nimic important. Apreciez luxul si eleganta masinilor nemtesti, ultra-confortul masinilor americane cat si fizionabilitatea masinilor autohtone, la mare succes acum in lume, atat in tarile civilizate cat si in partile mai putin dezvoltate economic ale lumii. Nu visez la un Logan (cam asta e pretul, merita banutii astia), dar e o masina buna. De curand m-am dat si cu un Duster (asta cred ca trebuie inscris dar e incredibil la cati bani il poti lua) si am ramas impresionat. 

Masina? Nu vinde sau nu cumpara pana nu intrii pe autovit.ro . Portalul numarul unu in Romania. Si gasesti cam tot ce ti-ai dori. Bani sa fie. Perioada de criza se refera la mancare, la utilitati, la vacante. Romanul, observ eu, nu face rabat la masina. Zici ca s-a nascut in ea. E o problema pe undeva pe aici dar cred ca e cazul altui articol. Revenind la autovit, stiu ca sunt oameni care folosesc internetul doar pentru site-ul asta. Si chiar e pus la punct. As merge pana acolo unde as spune ca e cel mai bun site din Romania, un exemplu pentru celalalte care desfasoara activitati de vanzare (si la Emag te mai incurci cateodata). Cantitatea informatiilor e de speriat. 

Revenind la intrebarea din titlu, cred ca o masina second-hand, cel putin ca prima masina, e o investitie mult mai rentabila. Nu sunt eu intr-o foarte mare masura sa dau sfaturi de gen, dar cum sa ajungi la un confort anume al masinilor cand ele costa cateva zeci de mii de euro, iau una SH cu o vechime de doi ani ajunge la cateva mii? Pana la urma, trebuie sa ai grija ca sofer. Daca ai grija, previi multe.