Friday, April 20, 2012

M-am inscris in ADJPR

Pentru ca sunt DJ de aproape 10 ani; pentru ca am investit ceva cascaval in tot setup-ul meu; pentru ca m-am carat cu pickupurile prin toata tara (nu cred ca am pus de trei ori mana pe cd-playere) pentru a pastra elementele de care multi doar vorbesc dar cand vine vorba de investit, mai greu; pentru ca e marfa. Pentru ca e o meserie ca orica alta; o breasla care are si ea nevoie de sindicatul ei, de persoane care sa o reprezinte (in primul rand legal). Pentru ca in 2012 sunt discoteci in Bucuresti care-si platesc DJ-ul cu 100-150 ron pe noapte (el saracu se bucura la banii astia, la o sticla de tarie si ca-si poate baga inca doi-trei prieteni sa le arate cat de jmecher a ajuns el la capitala ca pune muzica intr-un club din Regie).

Pentru ca, pentru toata muzica trebuie pana la urma sa platim ceva. Sigur, daca ar putea unii sa ia si pielea de pe noi n-ar fi rau. Uniunea producatorilor de fonograme din Romania (UPFR), imputernicita ORDA pentru a colecta drepturile melodiilor (UPFR-ul asta sunt casele mari de discuri care-si protejeaza melodiile din portofoliu). Personal nu sunt un DJ comercial, principala mea activitate e sa merg cu trupele in concerte. Asa ca mi-am luat licenta de 150 ron. Mai este cea de 1200 ron, in care se incadreaza in general DJ-ii rezidenti si care au mapa de cd-uri duplicat. Pentru ca asa trebuie sa fie lucrurile si sunt total de acord cu asta. Amenzile sunt  destul de mari si este si an electoral. In Bucuresti mai greu dar in provincie sunt sigur ca o sa se intensifice toate felurile de controale, inclusiv la DJ.

De ceva timp a aparut ADJPR (Asociatia DJ-ilor profesionisti din Romania), un organism care s-a angajat sa reprezinte interesele membrilor. Asa-zisul sindicat de care vorbeam. Au negociat direct cu UPFR sa acorde licente. Platind o cotizatie anuala (350 ron - nu e mult) esti reprezentat legal in primul rand. De asemeneea au mai negociat la UPFR plata in doua rate a licentei de 1200 ron. Iar pe viitor sunt sigur ca vor aparea mult mai multe beneficii pentru membrii. Cam toate informatiile cat si formulare, adresa de contact si altele sunt disponibile pe site-ul oficial: www.adjpr.ro