Monday, February 18, 2013

Comedie Fantastica (film)

Avand in vedere ca e un film din 1975, vreau sa semnalez in primul rand ca aici am auzit un "scratch". E undeva prin film o voce de pe un vinil iar inginerii de sunet, pentru a produce un sunet "fantastic" au screciuit un pasaj vocal. Asta, teoretic, atribuie primul scratch romanilor, precum multe altele, nerecunoscute. Bineinteles ca probabil multi au "zgariat" discul inainte de Grand Wizard Theodore, dar el ramane, pe buna dreptate, creatorul.

Prin faptul ca am avut de facut un referat despre "valentele educationale in creatia lui Ion Popescu-Gopo" m-a facut sa ma aproprii, sa vreau sa cunosc mai mult decat omuletul pe care-l tot vedem la televizor. In regia sa, filmul reprezinta un pas indraznet (ca multe altele) intr-o era mai putin "fantastica". Desi acum mi se par normale, judecand dupa datele si felul in care erau percepute anumite chestiuni atunci, filmul nu a reusit sa ma plictiseasca (ca orice film cu Dem Radulescu de altfel). 

Mi-a placut in mod deosebit constructia personajului principal, acum previzibil, dar ma repet, incerc sa privesc totul ca atunci cand a fost facut. Dorintele si curiozitatea sunt instrumente ale omului care au adus atat beneficii cat si nenorociri de-a lungul istoriei. Tin minte ca finalul il mai vazusem cand eram mic si atunci chiar ca ramasesem fascinat. 

Poate nu ai rabdare sa-l vezi (e la un search pe google sau youtube) dar macar atunci cand e la televizor te invit sa-l lasi un pic. De asemenea, am impresia ca nu ii sunt recunoscute cu adevarat meritele lui Gopo (desi exista un festival al caror premii ii poarta numele), sau macar celor de generatia mea; ori nu am avut eu acces la informatii.