Monday, February 4, 2013

Doua ecrane, o necesitate


Folosesc doua ecrane (nu folosesc termenul de monitoare pentru ca, in domeniul meu, cel legat de studiouri si inregistrari audio, prin "monitoare" se intelege ca e vorba de boxele dintr-un studio de inregistrari, boxe cu specificatii diferite fata de boxele normale, de auditie - mai multe pe www.home-recording.ro ). Acum patru ani aveam un display simplu, patrat, lcd, pe care il detineam de ceva timp deja. Ma uitam la un serial si nu stiu ce m-a mancat sa umblu prin spate si a cazut si s-a spart. A fost nasol ca a doua zi de dimineata urma sa am clienti si a trebuit sa imprumut de la un vecin. Tot aparuse moda cu doua ecrane (cum vedeam in general in studiourile de afara) asa ca am hotarat ca terbuie sa am si eu doua, mai ales ca si placa video imi permitea. Aveam 500 ron pentru un ecran dar nu stiu cum am ajuns in Carrefour si am gasit la banii astia doua LG-uri patrate la 17 inci. Le-am luat pe loc si a fost o achizitie extrem de buna. Si uita asa am stat pana saptamana trecuta.

Nu am simitit nevoia de un monitor nou in tot acest timp. Am lucrat foarte mult pe laptop dar de ceva timp imi placea faptul ca aveam la dispozitie o extensie, e foarte eficient in workflow, iar cand mai deschizi un proiect legat de muzica sau video acolo chiar vezi diferenta. Si totusi saptamana trecuta mi s-a pus pata si mi-am luat si eu un wide screen Samsung de 22 de inci LED si fullHD

Si de aici o noua perspectiva asupra lucrurilor. Mi-a dat din nou placerea de a sta la calculator. Probabil ca o sa mai tina un pic, mai ales ca am pastrat unul dintre cele doua vechi alaturi. Si ma gandesc, ca tot am iesire hdmi pe placa video, sa-mi pun asa de show trei ecrane. Nu am loc pe birou sa le tin in permanenta, dar e una din arogantele pe care trebuie sa le fac :).

Si totusi, cat de necesar a devenit acest lucru? De a avea doua ecrane? Am vazut din ce in ce mai multi oameni, si in birouri, lucrand contabilitate, resurse umane, marketing si toate domeniile dintr-o organizatie.