Monday, July 18, 2016

Cum obții permisul auto (18)

Învățând, evident. Și nu e ca în alte părți, să mai discuți cu profesorul, poate că ai uitat etc. Nu știi nu promovezi. Și așa mi se pare normal. Mi-am luat carnetul mai târziu, la 27 de ani, mai mult din necesitate, mașina ne fiind una din pasiunile mele (cred că a contat și faptul că ai mei nu au condus). Fiecare om are felul său de a aprofunda elementele, de a învăța. Termenul ăsta de a învăța trebuie dezbătut cu altă ocazie.  
La școala de șoferi faci cursurile alea obligatorii de legislație, majoritatea instructorilor se și pricep să explice, dar volumul mare și complexitatea situaților face să nu fie de ajuns (părerea mea, care oricum am o opinie mai radicală puțin asupra capacității oamenilor de a conduce și aș schimba un pic dintr-un drept într-un privilegiu) și trebuie să studiezi și pe cont propriu. 
Acum, manualul ăla de legislație, ca orice manual, nu e prea prietenos. Mi-aduc aminte de o anecdota în care se spunea că un grup de cercetători au sintetizat într-un volum foarte gros toată informația necesară unui student pe parcursul facultății (că erau doar studiile de licență sau cuprindeau și masterul nu mai știu:) ). S-au dus prima oară la Harvard, au contactat studenții și i-au întrebat în cât timp cred că pot susține un examen din cartea respectivă. Studenții au studiat-o, au făcut un consiliu unde au discutat și după un timp au dat răspunsul: o lună de zile. Ok; s-au dus la Oxford, aceeași întrebare, răspunsul de data aceasta fiind o săptămână. Ajung și la studenții de la Politehnică din București, în cămine, claie peste grămadă toți, dormea, și duhnea a alcool. Unul dintre cercetători încearcă să-l abordeze pe unul care dădea semne că ar fi mai conștient și îi pune aceeași întrebare. O ia, se uită la copertă, la grosime, o studiază preț de câteva secunde, după care începe sa-l împungă pe colegul de lângă el și-i zice: haide, scoală că mâine avem examen! 
Ei bine nu toți avem capacitățile astea (deși și eu studiez la Poli). Am deviat un pic de la subiect; vream sa ajung la CHESTIONARE 3D, un site care chiar te ajută să iei permisul (cel puțin eu cu ajutorul lui l-am luat). Pentru fiecare întrebare ai răspunsul corect explicat video cu situații reale din trafic, și argumentat cu legea și codul rutier. Sunt și întrebările de la examen (pe site-ul oficial NU sunt întrebările de la examen!!!), deci cred că e suficient să parcurgi o singură dată cu MARE atenție întrebările și chiar dacă știi răspunsul să mai urmărești video-ul pentru aprofundare. Mi-am adus aminte de el azi când am discutat cu cineva și l-am recomandat.
Tipul care a făcut site-ul este un fost polițist, a obținut parcă și finanțare pentru el la Arena Leilor. E unul dintre puținele lucruri făcute bine. Deci, după cum zice și el pe site: Nu mai fiți atât de stresați de acest cuvânt DRPCIV, vă garantez că nici cei de la drpciv nu știu legislația rutieră atât de bine pe cât ați crede. Înainte de examenul de la drpciv trebuie să fii cât mai relagat și nu uita că întrebările sunt ușoare dacă le înveți 
Și întrebarea de baraj e, într-o mașină Coupe (aia cu două locuri) poți transporta copilul? Nu păreri personale, textul legii :D 

CHESTIONARE 3D